Formandens beretning til generalforsamling 10/9/2019

Stilling L’hombre klubs generalforsamling tirsdag den 10. september 2019 kl.1930 i Samlingssalen på Stilling skole.

L’hombre klubben er vært ved en øl eller vand og kaffe med 1 stk. franskbrød.
Skål, fedt at der er så mange medlemmer til stede.
Valg af dirigent, forslag Kjeld, er der andre forslag. Kjeld er valgt.

Velkommen til den nye sæson, det gælder både nye og gamle medlemmer.
Klubbens aktiviteter:
Vi har i foråret været 60 medlemmer, det er 4 mere end året før.
Så det er flot.
På landsplan går det lidt tilbage, til 777 fra 793 fordelt på 23 klubber.
Regnskabet på landsplan viste et underskud på 1815kr.
De modtager 39.796 kr. fra Dansk Tankesports forening, som er finansieres af Tips og Lotto.
Vi har modtaget 3273 kr. til annonce, kræmmermarked og opstart af nye medlemmer.
DM blev afholdt med 32 Hold, Odenses hold blev nr. 1 i finalen.
Vi deltog med 2 hold i indledende runde, ingen kom videre
Spændende hvor mange Hold vi kan få med i år.
Poul Aagaard fik tildelt Dansk L’hombre pokalen for et stort stykke lokalt arbejde for L’hombren
Vi har deltaget med 3,5 hold i Jysk.
Der deltog i alt 14 hold,
Vi blev nummer 6, 9, 11 og 14
Jeg synes at Jysk fungerer godt, selvom der kun er 4 klubber repræsenteret.
Det er rigtig godt for os, at vi kommer ud og prøver kræfter med de andre klubber, det lærer vi meget af. Vi må se om vi kan få flere hold med i år.
Arne Kristensen er blevet formand i Nim, i stedet for Palle.
Vi fik holdte en præmie L’hombre den 13. november med 48 deltagere og den 19. februar, med 40 deltagere, hvor omkring liggende klubber var inviteret. Der kom dog 7 til den første og 5 til den sidste. Den sidste en invitation til at spille uden kasser, det havde ikke så stor interesse. Alligevel en hyggelig aften.
Vi afholdt vores efterårs mix turnering med 14 Hold, i 3 grupper, fin turnering
Hold 3 vandt i gruppe 1 og det bestod af Rasmus, Peder Lauritsen, Jørgen Rødgård og Herdis.
I foråret spillede vi mesterskabs turnering med 15 hold, 10 seede hold og 5 i den næste gruppe. Det gave nogle jævnbyrdige kampe, hvor det først blev afgjort i sidste runde.
Mestre blev hold 2. Johannes, Svend Åge, Egon og Birthe.
I gruppe B blev hold 15 vinder.
Som bestod af Lilian, Werner, Poul Larsen og Arne Kristensen.
Vi gav igen gavekort til Skanderborg Kulturhus i præmie, håber I var tilfreds med det.
Vi har også i år aftalt med Nim og Brædstrup, at hvis de 2 klubber mangler afløsere, så hjælper vi hinanden. Så sig til, hvis I har lyst til at være afløser i Nim eller Brædstrup, de spiller begge torsdag aften.
Vi har i år blandet om 1 gang ved pas, det har givet nogle flere spændende spil og kun få ligegyldige pas spil. Men jeg synes vi mangler nogle af de små spil, som nogen melder og andre ikke gør. Vi mener også godt vi kan gå tilbage til 48 spil, men det kan vi diskutere nede i forslaget senere.
Vi afholdte igen vores julefrokost her i lokalet med mad fra Sandvad Kro, vi synes vi havde en rigtig hyggelig aften.
Vores afslutningsfest blev afholdt den 12. April på Hotel Skanderborghus. Flot mad, sjov kabaret underholdning og højt humør. En super aften. Forslag til næste års fest modtages gerne.
Vores hjemmeside, Stillinglhombre.dk Hans Otto har givet den et nyt look, med nye muligheder. YouTube videoer omkring opstart og regler, sjove spil med forklaring. Kig derind og bliv inspireret. Kommentarer og ideer er velkomne. Tak for et ihærdigt stykke arbejde Hans Otto.
Derudover lægger jeg nogle indslag op på vores Facebook side, der giver nogle positive tilkendegivelser.
Vi har igen i år prøvet med en opstart annonce, uddeling af pjecer i postkassen, opslag på ældresagens hjemmeside, opslag på lokal sider.
Det har givet 7 til opstarts aftener for nybegyndere her i August, så vi håber de vil fortsætte på vores begynder skole her i efter året.
Vi deltog i lørdags ved Kræmmermarked i Skanderborg, snakkede med mange, tak til dem, der spillede kort og til alle dem der kom forbi.
Spændende hvad det giver.
Vi fortsætter med 10 minutters kaffepause kl.20, det giver et fint afbræk, som vi gerne vil fortsætte med.
Øl, vand, Kaffe og brød, til hyggelige priser.
Poul har igen lavet de spændende spil analyser, de viser hvor forskelligt der kan meldes, byttes og vindes.
Som I kan se på valgene, så har Poul valgt at stoppe i bestyrelse og som spil fordeler.
Det giver os lidt udfordringer, hvor vi bliver nødt til at hjælpe hinanden noget mere.
Vi vil gerne inddrage bestyrelsessuppleanterne mere i arbejdet, så det må i gerne tænke på, når der skal vælges suppleanter.
Vi vil nok have 2 duks hold til hver gang, så der er flere at fordele opgaver ud på.
Vi håber, at oversidderne vil være behjælpelige nede ved træner bordene, så vi kan holde på de nye.
For at vi kan starte med turneringen næste tirsdag, så vil vi efter generalforsamling trække lod om makker par.
Vi har i år valgt at seede Nord/Syd og Øst/Vest makkerpar ud fra resultater, for at få nogle mere jævnbyrdige hold.
For at vi kan lære noget af hinanden, på holdet vil vi gerne lægge op til at skifter pladser intern på holdet fra gang til gang.
Vi bliver inddelt i 2 grupper, for at få turneringen til at gå op til jul.
Efter de første 7 runder, laver vi nye grupper, holdene forbliver de samme.
Der vil også i år blive mulighed for et spil privat efter vores turnerings spil indtil kl. 22.45.
Vi håber der er nogen der vil gøre det.
Tak til bestyrelsen, for et ihærdigt stykke arbejde.